Založ si blog

O pôžičke Grécku

Mladý zúrivý muž povedal: „Nie len pravicová vláda, ani Ficovi voliči nechcú Grécku požičať, tak to nezvaľujte na nás, čo sme volili pravicu!“

V okamžiku som mal vo svojej hlave vír argumentov, faktov a udalostí, ktoré sprevádzajú tému pôžičky už od jej začiatku. Všetky boli ťažké, zamysleniahodné a overené.

Mladý muž argumentoval tým, že chudobní predsa nemôžu požičiavať bohatým, že keď to urobili ostatní, my sa opičiť nemusíme.

Nuž, ani do práce nechodím preto, že to robia ostatní. A tiež sa mi tam nejako extra nechce. Je to povinnosť, s tým som vstúpil do hry zvanej život. Nemal som pri narodení na ruke eso vo forme miliónov korún na konte. Ako každý iný, aj ja musím pracovať. Aj ja si musím vybrať hypotéku, aj ja musím platiť drahý paušál jednému z našich „skvelých“ operátorov, aj ja mám povinnosti. Už len preto, že ak by som povinnosti nemal, považovali by ma za nikoho. (Ruku na srdce, to je pohľad mnohých ľudí napríklad na bezdomovcov, ktorí niekedy aj dobrovoľne berú život na ulici – bez strechy, ale slobodný.)

Slovensko vstúpilo do hry zvanej Európska únia. Za vlády (aj) SDKÚ. Veľa „pravičiarov“ to bralo ako výhru, ako správny smer. Poznali sme vtedy pravidlá? Vedel pán Dzurinda či Mikloš, že v Únii máme práva, ale aj povinnosti? Vedeli, že sa na nás budú pozerať ako na seberovných, len ak sa tak budem správať?

Aj Slovensko musí „chodiť do práce“, občas sa strčiť do zadku svojmu hroznému šéfovi, platiť operátorov či hypotéku. Slovensko sa tak ako ja nenarodilo s esom v rukáve. Teraz má Slovensko dve možnosti: buď bude ako bežný občan držať krok a požičia, alebo si kúpi za ušetrené peniažky fľašu čuča a bezstarostne si sadne na kraj chodníka.

Mám pocit, že pôžička Grécku vôbec nie je o tom, či chceme, alebo nie. Nikto nás, samozrejme, nenúti, ale – nebudú na nás pozerať ako na tých, čo sedia s vínom pri chodníku?

 

Záverom: Slovenský podiel na gréckom balíku mal predstavovať asi percento z 80 miliárd, teda asi 800 miliónov. Zo spoločnej únijnej pokladnice ale Slovensko peniaze pred svojím pristúpením k EÚ aj po ňom čerpalo a ako čistý príjemca v roku 2008 dostalo 725 miliónov eur.

 

Môj tip: požičať, hoci aj nie naraz, ale dokričať sa kontroly, varovať, hulákať, dožadovať sa trestu pre nezodpovedných (napríklad, že EÚ na problém neprišla skôr, dať postrieľať ľudí v kontrolných orgánoch a pod.), vyjednávať…nedať sa lacno. Radičová sa o to pokúsila, ale bolo to slabučké, nebola dosť „hustá“.

SaS vs. Cuper

02.09.2010

Videli ste klip, ktorým strana SaS láka občanov k voľbám? V klipe „účinkuje“ pán poslanec Cuper, ktorý sa potáca pri havarovanom aute a rozpráva o tom, že vypil maximálne dve deci orešanského vínka (zábery sú z Modry, kde v roku 2005 spôsobil dopravnú nehodu pod vplyvom alkoholu). Policajti vtedy zadržali poslancovi vodičský preukaz, kedže však mal poslaneckú [...]

„Gramatyka“ pána Matoviča

29.07.2010

Nechcem sa vŕtať v ničom inom, čo obsahuje otvorený list pána Matoviča pani premiérke Radičovej, zaujala ma len jedna vec. Matovičova gramatika. Gramatika človeka, ktorý píše otvorený list premiérke a denníku Pravda. Gramatika človeka, ktorý vydáva noviny. Gramatika človeka, ktorý chce robiť poriadky. Gramatika jazyka, ktorý si neváži. Príklady: (prvá veta [...]

V akej krajine to žijeme?

20.07.2010

Tento text bude neučesaný, nehĺbavý, ale priamy. Tak to teraz cítim. Ak to, vážený čitateľ, budeš považovať za beznádejný výkrik stredoeurópana v stave chabej nádeje, nech. Ešte jedno upozornenie – v titulku je naschvál slovo krajina, pretože slovo štát sa na pomenovanie Slovenska v tomto kontexte pre mňa nehodí. Takže…v akej krajine to vlastne žijeme? [...]

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 13866x
Priemerná čítanosť článkov: 1981x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy